fredag 28 maj 2010

Trött o sliten...

Efter en och en halv veckas slutövning så är jag äntligen hemma igen. Det känns riktigt skönt att kunna få äta riktig mat och sova i en ordentlig säng. Jag har nämligen sovit ute i skogen under hela övningen vilket inte var jättenice. Sedan blev man ju väckt hela tiden för att man skulle vara eldvakt eller så var det ett eldöverfall mot vår camp. Med andra ord så blev dygnsrytmen helt förstörd.

I tisdags (26/5) så var vi ute och gick en sväng, närmare bestämt 4 mil. Det var verkligen ingen höjdare, men jag jag är rätt så nöjd över att jag klarade det. Jag var väldigt nära att ge upp vid ett flertal tillfälle på grund av att jag hade så fruktansvärt ont i mina fötter, men jag lyckades bita ihop och klara det!
Nu så har jag blåsor under fötterna, vilket gör att jag går som en gammal gubbe. Eller som pappa uttryckte det: " Du går som om du har skitit på dig" xD

Men när jag kom hem idag så bjöd pappa på grillad flintastek med potatissallad, vilket var precis vad jag önskade mig :)

Man blir lite skitig efter 1,5 vecka i skogen ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar