torsdag 7 maj 2009

Intensiv helg och vecka

För en vecka sedan var det valborg och då hade vi en "guys night" i Landskrona. Det var väldans kul :) Men Johanna, du hade bara en av tre saker rätt...Du hade rätt i att det skulle bli öl, men fel angående tv-spel och sport-tittande. Istället för tv-spel snackade vi vapen och istället för att kolla på sport så kollade vi på film (Pulp Fiction) :P
På fredagen, första maj, begav sig jag och en kompis ner till Malmö för att ansluta oss till MUF Malmös lilla första maj-demostration. Det var kul :) Var en och annan sosse som blev lite sur. Det var även ett par sossar som gick så långt att mordhotade oss, typ: "Jag ska slå in skallen på er om ni vinner nästa val" och "Jag ska skära halsen av er". Trevliga typer...

Under lördagen och söndagen var det dags att vara i Malmö igen, denna gång på något som kallas för MSU Academy. Var en liten sammankomst för oss Moderata SkolUngdomar. Det var talare, workshops, middag (på norrländska: lunch :P) och fest på lördagskvällen/natten. Så man kan ju säga att jag var gaaaanska så trött och sliten efter den helgen, men det var kul.

Idag var jag även nere i Lund och köpte min studentkostym. Det blev inte den jag hade tänkt från början men det gör inget. Den är snygg!!! :)

Imorgon är det dags för mig att ha ett prov i litteraturhistoria och en prövning i Programmering B. Båda proven kommer gå åt skogen...

Nu ska jag försöka läsa lite svenska...

2 kommentarer:

  1. Litteraturhistoria är ju jääääätteintressant! Var bland de roligaste sakerna i skolan! :D /Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas innerligt att du inte menar det :P

    SvaraRadera