söndag 4 oktober 2009

Skyddsvakt

Snart är den här helgen över och vardagen börjar igen. Hörde något om att vi ska skjuta en massa den här veckan men vi får se :)
Men den här helgen har jag för första gången på länge lirat airsoft. Det regnade och blåste så man frös ju lite, men det är så det ska vara. Helst ska man ju bli smutsig också. Det är coolt att vara smutsig!
Jag har även fått diagnosen "sinnesrubbad" av Sandra. Hon tyckte inte om mina lite extrema uttalanden, men jag förstår henne nästan :P

Den veckan som har varit så har vi haft skyddsvaktsutbildning. Både teoretisk och praktisk utbildning. Imorgon ska vi ha vårt teoriprov. Får hoppas att jag klarar det!
Den praktiska delen innefattade greppteknik, skyddsvisitering, visitering av fordon etc. Och vår sergeant visade oss ett par fula knep man kan ta till om personen man brottat ner inte vill ligga stilla ;)

Vi fick även besök av militärpolisen på kasernen. De sökte igenom våra rum efter narkotika, men de hittade inget hos oss.

Nu är det dags för mig att göra mig i ordning för att fara tillbaka.
Ha det fint allesammans!
Ciao!

1 kommentar: