tisdag 16 december 2008

Jordskalv

Jaha, i morse så var det tydligen ett jordskalv här nere i skåne, som mätte 4,7 eller nått sånt. Tyvärr så vaknade inte jag, men många andra gjorde det. En del tog det med ro, andra trodde det var jordens undergång. Personligen får jag hålla med en person som kallar sig för "en norrbottning". Han skriver följande kommentar till Norra Skånes artikel om jordskalvet:

"va fjantiga ni e! vi i norrbotten skulle bara skratta åt det å ta en sup!
va det verkar som så e det inte nå värre än era stormar! då blir det ju värre skador! 4.7, int e de nå mycket, ta er nu i kragen å bli lite modigare och skäm inte ut oss svenskar! vi skäms redan nog över er! det finns en anledning till att "spättets vänner" och "gräv bort skåne" finns!"

Här finns en länk till artikeln

Tur att jag inte är en skåning ;)

3 kommentarer:

  1. Vaddå "inte skåning"??
    Sånna som JAG är inte skåningar:P

    SvaraRadera
  2. Mina geografikunskaper är inte de bästa, men jag tror nog att Göteborg ligger liiiiite längre ifrån skåne än vad Bromölla gör ;)

    SvaraRadera
  3. Kolla här på de skakande bilderna från skalvet!
    http://www.1000apor.se/content/skakande-bilder-fran-skalvet
    ;D

    SvaraRadera