måndag 1 december 2008

My day

Den här dagen började lysande..eller INTE!!! Jag gick lungt och fint till bussen i morse. Jag visste att det var tight med tiden men jag var ändå säker på att jag skulle hinna. När jag var cirka 150 m från hållplatsen så ser jag en buss köra förbi. "Ajdå, men det kommer en till om några minuter så jag ska nog hinna" tänkte jag, men cirka 15 sekunder senare kommer nästa buss! Bussen var i tid! Jag menar, det är inte ofta det händer...
Nåja, nästa buss gick en halvtimme senare så jag blev lite sen till mitt prov som jag hade direkt på morgonen, men nu var ju problemet att det var en ny busschaufför och p.g.a. ett vägarbete så lyckades hon köra fel håll! Så istället för 20 minuter sen så blev jag 45 minuter sen! Nu hade jag ju sån tur att vi hade 3 timmar på oss att göra provet så det var ju lungt (jag blev klar på en timme).

När jag var på väg till stationen från skolan så hände det en rolig sak. Det signalerades att järnvägsbommarna skulle fällas ner. Några ungdomar skulle naturligtvis ta sig över järnvägen så de sprang en bit men de trodde nog att de skulle hinna ändå så de började gå istället. Och de lyckades nästan. De två första tog sig över, men den tredje han inte riktigt så han fick bommen i huvudet :P

Och på fredag ska jag och Anders shoppa julklappar :)

1 kommentar:

  1. Kära lille Martin.
    Vi tycker att det är skandal att du har stulit vår affärsidé. Du har brukat namnet "Vardagliga", som härstammar från "Det dagliga". Tycker inte du att detta är moraliskt fel? Skämmes, så att säga! (på Norrländska)
    Peace J&J

    SvaraRadera