tisdag 7 april 2009

Min klantige bror...

Förra veckan tog jag körkort, hade nationellt prov i svenska, körde mustang. Såg även på när Robert försökte ta av sig sina jeans som han hade rullat upp för benet. Han lyckades inte så pappa fick komma och hjälpa honom att dra av byxorna. Det var väldigt kul att se på :) Det finns en film som jag ska lägga upp när jag orkar.

Igår skulle han blanda chokladpudding. För 8 portioner behöver man 1 liter mjölk + ca. 4dl pulver, vilket är halva påsen. Han häller först ut hälften av påsens innehåll på köksbänken, istället för att ta ett decilitermått och ta direkt från påsen. När han har mätt upp det han ska ha häller han resten av pulvret i en bringare istället för att låta det vara kvar i påsen. Sedan tar han fram en bringare som precis rymmer en liter. Han häller upp mjölken och sedan pulvret och då inser han att han inte kan vispa ihop det utan att det rinner utanför bringaren. Jag, Anna och pappa får oss ett gott skratt :D Ja, så går det om man går på Jacobskolan

2 kommentarer: