lördag 25 april 2009

Konfirmation

Igår var jag ner en sväng till Lund för att köpa lite kläder att ha på mig på min lillasysters konfirmation. Jag får säga att jag blev nöjd med mina köp :)

Idag så var det då dags för konfirmationen. Det började kl. 15 i kyrkan där konfirmanderna bl.a. visade upp tre olika pjäser. Sedan var det lite mer i kyrkan innan det bar av hem till oss där mamma och pappa hade ordnat med en massa god mat! :) Eftersom jag knappt hade ätit något under dagen så blev det en rejäl portion åt mig. Mina mostrar plus deras män var nere från Stockholm för att gå på konfirmationen. Det var kul att träffa dem igen.
Sen var det lite tårta och sällskapsspel innan gästerna begav sig hem till mormor för att sova.
Apropå sova så känner jag att jag borde göra det för jag är verkligen fruktansvärt trött, men det har varit en kul dag :)

Hejs!

3 kommentarer:

  1. M, du var riktigt snygg! inte för att jag direkt kommer ihåg vad du hade på dig (förutom en rödrandig slips?), men du är iaf fin :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Haha nej gör inte det för allt i världen, dock kan du ju komma med en felaktig gissning;)

    SvaraRadera
  3. Bruna skor, beiga chinos, brunt skärp, marinblå kavaj, vit skjorta, röd slips med vita prickar och en lila bröstnäsduk med vita prickar. :P

    SvaraRadera