söndag 16 augusti 2009

Lumpen

Nu var det ett tag sedan jag skrev något men ni som har lite koll på mig vet att jag har ryckt in i lumpen så där har ni anledningen.
Den här helgen har jag varit hemma på permis och ni anar inte hur skönt det är. Efter nästan två veckor med så gott som bara städande och marscherande så är det väldigt skönt att få komma hem och vila ut.

Vad har vi då gjort i lumpen?
Varje morgon börjar med bäddning av sängarna, sedan städning av logementet + ett annat område (t.ex. duschrum, trapphus etc.). När vi har gjort det är det frukost och därefter BRAK (Buk Rygg Axlar Knän). Vi tränar de olika muskelgruppen för att förebygga skador och för att vi ska orka bära vår stridspackning.
När det är gjort så är det uppställning för visitation av rakning, kängor och städning. Har man inte gjort det tillräckligt bra så är det bara att göra om/rätta till. T.ex putsa kängorna en gång till.
Efter det så varierar det vad som står på schemat. Det kan vara allt från föreläsning till fys-träning.
Hittills har vi fått skjuta, plocka isär vapnet och plocka ihop det, marschera, träna postering och en massa andra grejer som jag inte kommer på just nu.

De här första veckorna har varit hårda, men det har varit kul och det känns som att träningen redan har börjat ge resultat. Fortsätter det så här så kommer jag definitivt vara i form för Beach 2010 ;)

Ikväll far jag tillbaka till F17 för att påbörja fältveckan som kommer. Det ska bli intressant och se vad det innebär.

Ha det fint!


P.S. Ha det fint i Stockholm, Sandra! :) D.S.

5 kommentarer:

  1. Tur då att du inte har så mycke skägg att raka;)

    Btw, hur ofta är ni lediga så ni kan åka hem?

    SvaraRadera
  2. Lycka till på måndag när du återvänder till tortyrkammaren ;) haha, näe, men ha det så bra vännen!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej gullunge!

    Tack ska du ha :) Kan meddela att jag trivs bättre och bättre i stora staden för varje dag som går :) Ska på konsert med Moby ikväll och är överlycklig. Har precis även tvättat min första tvätt i tvättstugan ;) Känns stort. Hoppas att du fortfarande har det bra!

    Jag har förresten också tvingats få en liten dos av det militära. Jag hälsade på Ola igår på Karlbergs slott och fick prova hans dumma stridsutrustning och sånt.

    Saknar dig! Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Hahahahahahaha för beach 2010 xD Du förbereder tidigt du. Menmen.. Hur ofta är ni hemma igentligen?

    SvaraRadera
  5. Elias: Ja, det är en stor fördel att ha dålig skäggväxt ;)
    Som jag har fattat det så ska vi vara lediga så gott som varje helg.

    Ida: Den här veckan har varit rena tortyren men jag överlevde, som tur var ;)

    Sandra: Den här veckan har varit hemsk, men jag lyckades överleva.
    Tog du inget kort som man kan få se där du har stridsutrustningen på dig? ;)
    Saknar dig med! Men, jag har ju lovat att hälsa på dig och det ska jag göra :) Kram!

    SvaraRadera