fredag 24 juli 2009

Hemfärd från Landskrona

I onsdags var jag i Landskrona för att kolla på fotboll. Det var inte Landskrona BoIS som spelade utan Landskrona MUF, Helsingbors MUF och Malmö MUF. Det kunde varit finare väder med det ösregnade iaf inte.
Till saken: När jag åkte hem så var jag tvungen att byta tåg i Lund. Där sitter jag på en bänk och väntar på tåget då en medelålders man med utländsk bakgrund kommer fram till mig och börjar prata. Min första tanke var att det var ännu ett fyllo, men ack så fel jag hade. Han var klar i skallen och hade vettiga saker att säga. Han sa bl.a. att jag var "en klok kille" och det är ju vettigt! Så när tåget kom så satt vi och pratade tills dess att han skulle hoppa av. Det är inte ofta något sådant händer, men det är ju trevligt när man träffar nån vettig människa att prata med på tåget.
I samma vagn där jag satt så satt det ett lite gäng ungdomar. Jag tror de hade varit i Danmark för att handla öl. I alla fall, de skulle hem till Halmstad och sitter på tåget till Hässleholm. De har ingen aning hur de ska ta sig hem så några har nästan panik. Så större delen av resan kunde man höra hur de pratade om att ta sig hem. Till slut var det någons pappa som skulle komma och hämta dem så det slutade nog bra.

Det tråkiga var att jag fick ont i magen av att att äta godis istället för ordentlig kvällsmat :P

Nu så är det dags för mig att sova. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. "Min första tanke var att det var ännu ett fyllo..." Hm.. /Sandra

    SvaraRadera
  2. Jamen det trodde jag ju att det var. Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte klarar av att snacka med fyllon som jag träffar på stationen..

    SvaraRadera