onsdag 22 juli 2009

Lumpen närmar sig

9:e juli...det var då jag skrev mitt senaste inlägg. Jag skyller på att jag har haft annat att göra.
Den senaste veckan var jag ute i Mellbystrand där min snälla moster hade hyrt en stuga. I år hade vi tur med vädret de flesta dagarna så det blev en hel del solande och badande :) Och för en gångs skull brände jag mig inte när jag solade! Jag är faktiskt förvånad över det.
Jag lyckades få bort min "bonnabränna" och nu har jag en fin solbränna.

Nu är snart mitt sommarlov slut och då kommer min vardag se annorlunda ut. Jag ska rycka in i lumpen den 3:e augusti och kan jag säga adjö till att sova till kl 11. Det är med blandade känslor jag närmar mig lumpen. Jag är nervös, men samtidigt ser jag med spänning fram emot det. De jag har pratat med säger att lumpen är en rolig upplevelse så jag hoppas att de har rätt.
Men om man ska vara pessimistisk och se allt som kan hända så är ju det en del: Ett gevär går av och skottet går genom huvudet på mig, bli överkörd av en lastbil etc. Listan kan göras väldigt lång.
Fast det finns ju positiva sidor på det hela. Man får ju springa runt och leka krig med riktiga vapen, och det är ju kul! Eller hur Sandra? ;)

Det var allt för den här gången. På återseende!
Ciao!

5 kommentarer:

  1. Du får inte glömma att rapportera så snart du får chansen om den försa tiden i lumpen, vi ska ju gå samma sak så vill ju gärna veta hur det är. Liksom.
    Btw, är du i bra fysisk form?;)

    SvaraRadera
  2. Jadå, det kommer rapporter! :)
    Hehe, nej, min form är verkligen inte bra

    SvaraRadera
  3. Jag har också hört en massa kul om lumpen och tänkte först köra det också (tjejlumpen), men sen så gillar jag inte att döda folk om det nu skulle bli krig. Så jag skippar det!

    SvaraRadera
  4. Du kan ju alltid söka vapenfri tjänst, t.ex. som räddningsman. Sedan är jag inte säker på att det finns något som heter "tjejlumpen", då killar och tjejer gör lumpen tillsammans.

    SvaraRadera