onsdag 18 november 2009

Bensinstopp och BUN

Igår så var jag med om något jag aldrig varit med om förut, nämligen ett bensinstopp. Jag, Markus och Mathilda skulle in till Hässleholm för att träffa Cucca och bowla lite. När Markus kommer för att hämta mig så har han nästan panik för att bensinen är slut. Jag hoppade i alla fall in och vi begav oss ner mot macken. Vi lyckades nästan ta oss fram, men ca 100 meter från macken så tog det stopp. Så jag och Markus knuffade bilen till macken medan Mathilda satt i bilen och styrde. Det var jobbigt men vi lyckades tillslut. Som tur var så var det inte mycket trafik just då :) Jag kan tillägga att det kändes ganska rejält i mina ben efter det...

Idag så var jag på mitt första sammanträde men barn-och utbildningsnämnden i Hässleholm. Tror det kallades för gruppmöte eller nåt sånt. Och imorgon så är det ännu mer BUN. Fast jag minns inte vad de kallar morgondagens möte för. Nåja, det ska bli mer tråkigt än spännande, men jag får betalt iaf :)

Och nu ska jag kolla vidare på tv-serien "Chuck"!
Godnatt!

P.S. Har även klippt mig nu ifall nån bryr sig. Det blir lättare att ta på sig baskern nu :P D.S.

3 kommentarer:

  1. Haha! Jag skulle velat se när ni puttade på bilen! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har haft 2 bensinstopp med min moppe inom ett år, det känns inte bra. Som tur så är inte min moppe lika tung :) En gång fick jag gå hem 2,5 km (utan moppe, mamma blev sur) och sen en gång var jag 1 km från macken och puttade min moppe dit. Det var bara ren otur också att jag hadde glömt plånboken och att det var en av Vittsjös längsta och högsta backar som jag fick putta upp min moppe på...

    SvaraRadera
  3. Det lät ju kul. Vad synd att jag missade det roliga ;)

    Förresten så är den här fattiga kommunisten lite bitter över att du har fått så mycket pengar... Jag tänkte bara upplysa dig om att man enbart gör rätt för sig genom att dela med sig.

    Kram /Sandra

    SvaraRadera