måndag 7 december 2009

Frånvaro

Det var ett tag sedan jag skrev något här. Det beror inte på tidsbrist, för tid har jag haft. Det är bara jag som har varit lat.

Jag har ju då haft en veckas skarptjänst och en veckas utbildning. Och utbildning var riktigt rolig. Det var KSP-90 utbildning :) Visst, den var jobbigare att rengöra än AK5:an men grymt mycket roligare att skjuta med. Det är inte var dag vi får skjuta automateld :)
Jag hade dock lite problem med min KSP. Jag glömde kolla vad siktet var inställt på, så större delen av skjutningen så sköt jag som en kratta. När jag kom på att kolla siktet så visade det sig att det var inställt på 800m istället för 300, vilket resulterade i att skotten träffade en bra bit över målet. Men sen så sköt jag bra! :)

Den här veckan är jag ledig så jag ska passa på att uträtta några ärenden. Bl.a. fråga min löjtnant om jag kan få ut en permissionsuniform för mormors födelsedag :)

Och snart är det jul och nyår!!! :D

2 kommentarer:

  1. Tihi, och den 27:e kommer du hit ;D

    SvaraRadera
  2. Jasså minsann! Skulle just fråga vad du tänkt göra i nyår? :P
    Jag har kommit halvvägs på andra säsongen.

    SvaraRadera