fredag 28 november 2008

På jakt efter en slips

Jag slutade kl 9 idag, men tyvärr gick det ingen buss till bjärnum då. Men så kom jag på att jag ska på kalas imorn så jag åkte till Kristianstad för att fixa en present. När det var gjort började jakten på en rödsvart slips. Jag började med att finkamma Kristianstad, men de hade ingen. Då bar det av till Lund. Jag gick runt i en timme men jag hittade ingenting. Jag var på väg mot Max i Lund för att äta lite och sedan åka vidare till Malmö när jag gick förbi en lite herrekipering. Jag tänkte: "De har säkert inget, men det skadar inte att kolla". Sagt och gjort. Jag gick in i den lilla affären och möttes av en trevlig och hjälpsam medelålders herre. Och han hade gott om slipsar. Han plockade fram en som jag fastnade för direkt. (Bild kommer senare) 250kr fick jag ge för den och det var inte så farligt. Jag hade räknat med att få betala mycket mer. Den här slipsen var inte röd och svart men den är snygg ändå :)

Min nyårsoutfit:

En ny, snygg skjorta
En ny, snygg väst
En ny, snygg slips

Det som återstår:

Ett par skinhandskar


Men nu börjar det bli dags för mig att lämna Max och bege mig hemmåt

Ciao

//Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar