söndag 15 mars 2009

Ännu en melodifestival är över...

Jag kan skriva ett helt inlägg om hur mycket jag avskyr det nya rösningsystemet med en internationell jury, men det låter jag bli nu.

Den här finalen blev spännande, nästan lite för spännande. "La voix" vann med 11 poäng över låten "Snälla, snälla". När 120-poängaren skulle delas ut så satt jag i soffan och mumlade för mig själv: "Om snälla, snälla får den så är det stor sannolikhet att La voix får 144-poängaren och därmed vinner". Och det var nog enda gången jag jublade när den där Caroline af Ugglas fick poäng...144-poängaren gick till, precis som jag hoppades på, till La voix och därmed vann den låten. :)

För övrigt tycker jag Snälla, snälla är den sämsta låten som jag har hört på länge. Faktum är att jag kan inte komma ihåg att jag någonsin hört en så dålig låt...

Tack för mig!
Btw, det är tillåtet att tjata på mig om ni tycker att jag uppdaterar för dåligt :P

4 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker verkligen att du uppdaterat alldeles för dåligt!
    Men kul när det händer :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Lotta! Däremot håller jag INTE med dig, som vanligt :) /Sandra

    SvaraRadera
  3. Sandra: Med tanke på att du snart ska på konsert med gubben i klänning så har du ingen talan i denna fråga! :D

    Opera rocks! :)

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag sårad.. /S

    SvaraRadera