söndag 13 september 2009

Skatteåterbäring!

Ja, så kan man kalla den här senaste veckan. Vi var nämligen uppe i Skillingaryd för att öva skjutning. Och ni kan ge er på att vi sköt! :D
Jag har inte koll på hur många skott vi sköt totalt, men jag skulle tro att vi gjorde av med ca 150 00-200 000 kronor i ammunition :D
Det var nog bland det roligaste vi har gjort i lumpen men det kommer fler roliga saker. Bl.a. så ska jag få utbildning på ksp 90. Så det lär väl bli lite skjutande med den också ^^

Veckan som kommer nu så är det befattningsutbildning. Gruppcheferna kommer att ligga i fält hela veckan medan vi som ska bli fordonsförare eller säkrare bara behöver ligga i fält två nätter, om jag har fattat det rätt.

Det var lite kort om veckan och nu ska jag äta min kvällsmat (=middag för er norrlänningar :P)
Vi hörs om en vecka igen!
Ciao!

4 kommentarer:

  1. haha!! låter inte som en dålig vecka och du, klippte nog mer än 5 cm på mitt hår;) och det är stor skillnad;) du kommer märka det tids nog:P

    SvaraRadera
  2. Ni borde skämmas!!!! /Sandra, såklart :)

    SvaraRadera
  3. Haha, är det det ens skattepengar går till :p

    SvaraRadera