söndag 6 september 2009

5 veckor i lumpen

Jag får först be om ursäkt för mitt dåliga bloggande. Jag glömde ju skriva något förra helgen när jag var hemma.

Förra veckan övade vi strid. Det var 3-stegs principen, växelvis framåt/bakåt etc. Det var väl inte det roligaste jag har gjort men inte det tråkigaste heller. Till en början så höll vi bara våra gevär och skrek "PANG PANG", men en dag (givetvis den dagen jag var sjuk) så fick vi träna med lös ammunition. Lite tråkigt att missa det, men det kommer nog fler chanser.
Samma vecka fick jag även min skadade tand fixad. De slipade ner den en liten bit. Resultatet blev bra.

Den senaste veckan har vi haft sjukvård. Trodde att det skulle bli lugnt (och det blev det för mig för att jag inte mådde så bra) men det blev inte så lungt. Lägga förband var inte så jobbigt, men släpa en skadad person var jobbigt. Jag gjorde inte det men de som gjorde det tyckte det var jobbigt.

Kommande vecka ska vi till Skillingaryd och skjuta skarpt hela veckan! Kommer nog bli jobbigt, men förhoppningsvis kul! :) Och förhoppningsvis slipper vi några skottskador i plutonen...

2 kommentarer:

  1. Oj, har det verkligen gått fem veckor redan? :O Fast ni började ju nästan tre veckor före skolan, så det stämmer nog ^^ Ta det försiktigt i lumpen, jag vill inte höra om fler utslagna tänder ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag ser det framför mig, där du går och skriker "PANG PANG" hela tiden x'D

    SvaraRadera